فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است
سرخط خبرها

نظارت بر بازار لوازم تحریر در آستانه بازگشایی مدارس | گرانی بیشتر از گران‌‌فروشی + فهرست قیمت

  • کد خبر: ۱۲۵۴۶۴
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
نظارت بر بازار لوازم تحریر در آستانه بازگشایی مدارس | گرانی بیشتر از گران‌‌فروشی + فهرست قیمت
خرده‌فروشان موظف‌اند بر اساس فهرست قیمت اتحادیه، نوشت‌افزار بفروشند. همچنین موظف به درج قیمت روی کالا و در دید عموم هستند.

طنین‌همتی|شهرآرانیوز، امسال بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا و به‌دنبال آن تعطیلی مدارس، رونق نسبی به بازار لوازم تحریر برگشته است. اما این دو سال قیمت‌ها در بازار لوازم تحریر تغییر چشمگیری داشته است که مسلما بر میزان تقاضا هم تأثیر می‌گذارد.
خرده‌فروشان موظف‌اند بر اساس فهرست نرخ  اتحادیه، نوشت‌افزار بفروشند. همچنین موظف به درج قیمت روی کالا و در دید عموم هستند.
امروز ۲۲شهریور، دوربین شهرآرانیوز با گروه بازرسی اتحادیه لوازم تحریر مشهد و سازمان صمت همراه شد. پاساژ شهمیرزاد مشهد در بولوار قرنی، از پاساژهای قدیمی عرضه لوازم تحریر در مشهد است که بازرسی و نظارت در آستانه بازگشایی مدارس در آن صورت گرفت.

کارشناس بازرسی اتحادیه کتاب، نوشت‌افزار و صحاف مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز گفت: بازار نوشت‌افزار در این دو سال کرونا رونق نداشته است. به‌طور معمول در بازرسی ما نرخ مصوب رعایت شده است. در این صنف تخلف‌ها بسیار جزئی است، اما مسلما درج قیمت روی کالا و ارائه فاکتور از الزامات فروشندگان است که باید رعایت شود.
مرتضی محمدی گفت: مردم حتما باید به اصلی‌بودن کالا توجه کنند و باتوجه‌به اینکه اجناس ایرانی در بازار کالا بیشتر شده است، تشخیص جنس تقلبی و اصل راحت‌تر است. مردم سعی کنند از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند و از خرید از دست‌فروشان و فروشندگان فصلی که اتحادیه به عملکرد آن‌ها اشراف ندارند، خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه فروش لوازم تحریر در مدارس به بهانه اینکه لوازم یک‌شکل باشد، از نظر قانونی تخلف است، تصریح کرد: متأسفانه این موضوع تداخل در فعالیت صنف نوشت‌افزار است. مسلما نظارتی بر نحوه فروش آن در مدارس نیست و جای تخلف را بر آن‌ها باز می‌کند. آموزش‌وپرورش قول داده است که دراین‌زمینه از مدارس بازرسی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->